søndag den 11. januar 2009

Off to Norway.....



Det er vinter, og tiden er inde til min årlige kombi af de 2 (1/2) ting jeg elsker aller mest i denne verden. Mine ski, lave lyd, feste igennem med søde mennesker.....

Idag (mandag den 12/1 2009) drager jeg afsted på min årlige ski/lydtur til Bjorli - Norge. Et lille skisportssted godt 400 km nord for Oslo. Lille ja..... Men når man har hele lortet for sig selv, er det rent eldorado for folk med hang til alpine fornøjelser. Anledningen er et koncept ved navn Vinterlege ( www.vinterlege.dk ) der er en dansk forening der arrangerer skiferier for udviklingshæmmede. Det betyder at 250 udviklingshæmmede, i selskab af et hold pædagoger indtager den lille skisportsby Bjorli. De skal så hygge, feste, og stå på ski i en lille uge, hvorefter et nyt hold ankommer, og hele rullen gentages. Hagen er så at ca. 50% af deltagerne udelukkende kører på kælk, i børneområdet, og ca. 40% står på langrendt. De sidste 10% kører så alpint, hvilket betyder at de benytter ca 300 m af den ene røde piste. Resten af området ligger ubenyttet hen, bortset fra en enklet pædagog der en gang i mellem bevæger sig på toppen i en pause. Resultat: Et skiområde jeg, sammen men MAX 10 andre personer har HELT for mig selv...... Ovenstående billeder er f.eks. taget kl. 12.32 en dag, og illustrerer rimeligt godt, hvor alene man er..... På billedet ses "hovedliften" altså den, der er udgangspunkt for alle nedfarter. NEJ...... Der er INGEN spor i sneen.......

Se det er luksus.... Når så det bliver tilføjet at jeg rent faktisk får penge for lortet, og får alle udgifter betalt, er billedet af svir, blær, og svineri komplet.

Ret skal være ret, jeg LAVER faktisk også lidt for at få denne luksus. Jeg er hyret ind, til at stå for anlæg, samt afvikling af div. fester og koncerter deroppe. Jeg har en LS9 pult, og et Outline Kagaroo PA (4 stacks) med derop, og det er så dér jeg tjener mit formål. De sidste 3 år har jeg haft Popshop med deroppe, hvilket har resulteret i akut alkoholforgiftning, alt for meget ost (En fettish der li'som har udviklet sig mht. stærk, svedig, og ikke mindst muggen ost) og ikke mindst hyggeligt samværd, med nogle rigtigt gode venner. I år er det så et nyt orkester, der skal afsted..... Hvem ved jeg egenlig ikke, men de kommer fra Kbh, og har gået på KÅNS WOOOOW!!! ;o) Mon ikke de også er en flok hyggelige mennesker, der også kommer til at lyde fantastisk? De spiller 3 jobs deroppe, og derud over skal der være noget disko over PA'et.... Se DET er hårdt arbejde ;o)

Ha' det godt her hjemme.... Og husk.... Når jeg kommer hjem igen, er der KUN 14 dage til jeg igen spænder skiene på, og drager på endnu en betalt skiferie!!!

Jeg erkender det.... En gang i mellem er det SWEET at være A. Bregendahl..... ;o)

1 kommentar:

  1. Hæ Hæ... mighty najs dér!

    Ritti go' fornøjelse.

    Boa

    SvarSlet